Freser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Freser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Freser Island

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 Maart 2009 | Australië, Sydney

hello everyone,

Ben ik weer!

Jeetje er is zo veel gebeurd sinds ik het laatste bericht heb geplaatst waar moet ik beginnen. Oh ja! Ik weet het weer, ik had jullie allemaal verteld van die nacht in Noosa dat die gestoorde Schot aan mn hand zat in the middle of the night?! Nou de nacht daarna hebben we heerlijk geslapen en was er niets gebeurd, maar de 3e en laatste nacht ging het helemaal mis! Die schot kwam om 03.30 uur s' nachts weer binnen (nadat hij eerst 10 minuten aan het slot heeft staan pielen voordat hij de deur open kreeg) en hij zat blijkbaar aan een meisje die ook op de kamer lag. Maar zij lag samen in 1 bed met dr vriendje om kosten te besparen. Dus die Deense jongen (dr vriendje dus) sprong uit z'n bed, greep die schot bij z'n arm, stompte hem in z'n maag en smeet het tegen de muur aan! What the fuck dacht ik toen ik wakker werd. Het was echt zooo eng ik dacht echt mijn god wat moeten we nu doen!? Maar die Schot was zooo dronken die kon amer iets doen, hij kraamde iets uit van " I just want to give her a gug" bla bla. Dus die Deen schreeuwde van ga godver naar je bed toe! Maar hij moest eerst naar de wc. Dus daar zat hij ook iets van 10 minuten voordat hij er weer vanaf kwam, maar ik was echt heel bang want die Schot sliep dus met mij in het stapelbed en lag onder mij! Dus hij strompelde z'n bed in maar flikkerde er uiteraard weer uit en heeft toen de rest van de nacht op de grond liggen slapen!:S Maar hij was zo dronken en ik wist echt niet wat hij wel of niet zou gaan doen, dus bij elke steun en kreun die hij gaf schrok ik weer wakker! Ik heb dus niet echt een heel fijne nacht gehad! En daar kwam ook nog eens bij dat hij enorm naar zweet en alcohol stonk! Erg fijn, not!

Maar goed, de volgende ochtend was toch onze laatste dag daar, dus ik heb nog even die Deense jongen bedankt voor wat hij had gedaan en ik heb het gemeld aan de receptie en ze zouden hem er op aan spreken.

Gelukkig gingen Angela en ik verder met de bus, op naar Hervey Bay! We hadden 2 gratis nachten in het hostel waarbij we de reis naar Freser island hadden geboekt. Dus wij hebben 2 nachtjes in hostel " Palace" geslapen en dat deed ons erg goed na die onrustige nachten in Noosa! We hebben een aardig Duits meisje ontmoet en hebben lekker geshopt, naar het strand geweest, en het postkantoor etc. Lekker dagje dus!

De volgende dag moesten we al om 7 uur bij de receptie ons melden want we zouden 3 dagen en 2 nachten op Freser island gaan rond crossen met een 4WD! Dus wij ons gemeld, in groepen gedeeld (we waren met z'n 10-en, 3 britten, 4 duitsers, een cannadees en angela en ik), auto in, auot inladen met campeer zooi en op naar woolworths voor boodschappen voor de komende 3 dagen! Het was nog een hoop gestress want we hadden op 1 minuut na onze Ferry bijna gemist! haha maar we hebben het gehaald:D

Freser is zoooooooooo mooi! Echt iedereen moet er een keer geweest zijn! We hadden een self drive tour geboekt dus we waren met z'n tienen waarvan er 3 mochten rijden (je moest 21 jaar of ouder zijn vanwege het gebrek aan rij ervaring). Dus dan zat je met z'n zevenen achterin en 3 voorin. Het eiland bestond 99% uit zandwegen! Alleen het deel bij de haven was bestraat maar de rest van het eiland was alleen maar zand! Dus je werd in de auto van de ene naar de andere kant gegooid haha echt lachen! Dus we hebben wat meren bezocht die dag en aan het eind van de dag moesten we al onze tenten op gaan zetten want het wordt hier al rond 1700 uur donkerder en om 1900 uur is het hier zo donker dat je geen hand voor ogen meer ziet.

Dus we hebben de tenten opgezet aan het strand, lekker gebbq-ed en we werden heeeelemaal gek van de vliegen die ze daar hadden. Het leken wel horzels maar dan minimaal 1.5 cm groot! Echt verschikkelijk vies! Maar goed, s' avonds waren die er niet dus we hebben na het eten naar de meest mooie sterren hemel ever liggen kijken! De hele hemel was begeven van de sterren! Daarna hebben we lekker aan de wijn gezeten (goone genaamd). Er waren natuurlijk nog meer campeerders daar dus het was 1 grote gezellige boel!

In de tenten sliepen we op matrasjes van 3 milimeter dun! Dus je werd echt gebroken wakker! En als je je tent uit kwam dan zat je gelijk weer helemeaal onder die vliegen! Bah! haha. Even wat gegeten en alels weer in de auto geladen en op naar lake Wabby! Mijn god ik heb nog noooit zo iets moois gezien. Je moeten het echt even op zoeken op internet! Het was een meer dat grensde aan een soort van woestijn vlakte, wat weer overliep in een bos wat weer grensde aan de zee. Echt zo mooi! Dus we hebben lekker de hele dag aan het meer gelegen en gezwommen! Super leuk! De Britse meiden zijn nog met bodyboards van de woestijn/duin heuvel afgegleden wat uitkwam op the lake dus dat was erg leuk!

Aan het eind van de middag zijn we weer terug gegaan naar de zelfde campeer plaats en ook de buren van de vorige avond (die ook via palace waren geboekt) stonden er weer! Alle tenten weer opgezet, weer gekookt (pasta dit keer) en weer lekker aan de goone! Helaas werd Angela er dit keer een beetje ziek van ;) haha! Maar ja van al die goone moest je natuurlijk veel naar de wc, maar die hebben ze niet! hahaha dus je moest wildplassen! Maar je moest ook opassen voor de dingo's die er rondliepen! (wilde honden) Ik heb nu wel genoeg wild geplast voor de rest van mijn leven! hahaha! Maar het was weer een ervaring!

De volgende dag was onze laatste dag maar helaas miezerde het een beetje. Maar ach, dat drukt de pret niet! Dus we zijn naar lake mckenzie. Het is het mooiste lake op het eiland! (zie google) Het was echt een parel wit strand dat over liep in een hell blauw meer. Ik heb nog nooit in zulk helder water gezwommen als in dat lake! Maar het vreemde was, dat er echt een duidelijke scheidingslijn in het water was dat dus diep donkerblauw was. Echt heel freaky als je onder water zwom hahah! Maar super mooi! Dus daar hebben we de gehele dag gezeten. Toen moesten we helaas om 16.00 uur bij de ferry terug zijn.

Het waren echt 3 hele gave/gezellige/bijzondere maar vooral hillarische dagen! En we hebben er nog 3 britse vriendinnetjes aan over gehouden! YEAH! Onze volgende trip is naar de whitsunday's en we kwamen er achter dat die britse meiden op de zelfde boot op de zelfde tijd als ons zitten! Gezellig!:D Dus we hebben ook maar gelijk het zelfde hostel geboekt op earley beach (vandaaruit gaan de boten naar de whitsunday's). Dus we gaan vanavond bbq-en want onze Greyhound bus vertrekt pas om 20.25 uur. Dus we moeten ons vandaag een beetje vermaken. Het is een nachtbus en hij doet er 13 uur over! Didn't expect that! Maar goed, ipodje in mn oren en lekker slapen! Scheelt me wel weer een overnachting hahaha!

Nou ik ben vast nog een hoop vergeten te schrijven maar ach.

Tot snel allemaal!

Kus

  • 20 Maart 2009 - 02:59

    Annemiek:

    Haaaaaaaaa, nu ben ik de eerste met een reactie en een keer niet je moeder :P haha Geeft niet hoor Ellen.
    Ik kom nu ook toevallig net thuis van t werken.
    Maar wauwie Renéetje. Ik heb zeker gegoogled naar die lakes van je. Wauwwauwwauw. Dacht dat je van zoiets alleen maar kon dromen, maar het bestaat dus echt! Echt onwijs mooi.
    Maar gelukkig ben je nu weg bij die schot ey. Kan je weer rustig slapen!

    Succes met je busreis! 13 uur! ik weet nog wel dat jij na onze busreis naar Lloret zei dat je dat nooooooooooit meer zou doen":P Die duurde ook wel 6 uurtjes langer, maar toch :P Ik wens je veel sterkte! (H) heb je je opblaasbare nekkussentje wel bij!? Zal je vast fijn vinden. hehe.

    Ik ga nu slapen :P Vroeg boodschapjes doen, want vanavond gaan we gourmetten. Ik, Lindy, Evelien Desiree en Martine. Chantalletje kon helaas niet. En helaas ben jij dr ook niet bij. Maar jij doet t beter daar in Australie. Al is het weer hier de afgelopen dagen ook echt heeeeeeeerlijk. T is zelfs stiekem al een beetje terrasweer! :o Jaja de zomer is in aantocht. Joepie!

    Nou nu ga ik echt slapen. Hou van je schattie. (L)

  • 20 Maart 2009 - 05:12

    Mam:

    Hoi mop,Heb je tussen al die mooie sterren aan de hemel er niet eentje zien vallen? Die Annemiek was wel laat van haar werk.Het lijkt wel een sport wie het eerste een bericht achter laat!!liefs mam.

  • 20 Maart 2009 - 06:25

    Ruth:

    ha popje,
    Wat een geweldig eiland!! superrr mooi zeg echt ongelofelijk ik heb ff gegoogled. Heb je veel foto's gemaakt? Zijn je pi-mates al op? hi hi.
    kus

  • 20 Maart 2009 - 07:06

    Lienda:

    Hey Moppie

    Nou je hebt inderdaad weer veel meegemaakt.Ook ik heb het even het gegoogeld,en wat is het daar prachtig zeg.
    Luister je niet teveel naar Guus op je ipodje want dan mis je brabant zo:)

    Dikke kus linda

  • 20 Maart 2009 - 07:46

    Annemiek:

    Hahaha. was een grapje hoor Ellen :P was toevallig dat ik even op de pc keek en zag dat Renéetje weer een nieuw bericht gepost had.

  • 20 Maart 2009 - 07:47

    Jan:

    Dat het nu een schot moet zijn! Ik ga vandaag met de auto naar Brielle een nice place met een heel mooie haven en prachtige stranden Want die hebben we hier ook. Geniet en blijf genieten groet jan en ariene

  • 20 Maart 2009 - 07:58

    Albert:

    Hi Renee, we hebben op Google zittenkijken. Lijkt wel een beetje op de galderse meren bij Breda (ha ha, grapje).
    Erg mooi aleelmaal. Dacht dat ik al wat van de wereld gezienhad, maar dit spant de kroon. Kennelijk zit jan Bagger op de verkeerde plek. Veel plezier daar.

    Je vader

  • 20 Maart 2009 - 08:10

    Lindy:

    haaaa Mate!

    jeeetjemina wat een avonturen weer! en ook ik heb even gegoogled naar die meren van je. Wat praaaachtig zeg! Jaloezie jaloezie! haha

    Succes met de bustrip meis, en genieten maaarr!

    Liefs Lin. (L)

  • 20 Maart 2009 - 08:48

    Aartje:

    Hoi Renee,
    Wat is het fijn om jou verhalen te lezen, geweldig, ben toch echt wel een beetje jaloers hoor.Dit jaar gaan wij een hotel/campeer vakantie doe in Oost-Afrika, maar het volgende land wordt Australie hoop ik.
    Denk maar niet meer aan die ... schot, maar geniet maar lekker van alles wat je tegen komt.
    Groetjes Eric en Aartje

  • 20 Maart 2009 - 10:43

    Rowan:

    Heee!
    Ohhh wat een geweldig mooi Lake! Ook ik heb het even opgezocht :P
    Wat vreemd zo, eerst die zandvlakte dan water en bos, maar het staat wel mooi!
    Als ik naar die plaatjes kijk vind ik het zo gek dat je daar bent geweest :D
    Ik zit echt met plezier je verhalen te lezen, kun je nagaan hoe het zal zijn ze mee te maken! :D
    Echt gaaf Renée!
    En gelukkig ben je van die gekke schot af, wat een rare debiel zeg!
    En kijk je uit dat er geen dingo in je billen bijt tijdens het wildplassen? :P

    Dikke kus en veel plezier in Whitsunday's!

    Liefs, Rowan

  • 20 Maart 2009 - 19:48

    Tamara:

    Mooi hoor die lakes! Heb ze even gegoogled.. heel jaloers!!!

    Kus

  • 21 Maart 2009 - 11:04

    Desiree:

    Woooow ik ben ZO jaloers op jou:P! Wat een mooie lakes jemig! Geniet er nog van daar en ik hoor weer van je volgende avonturennnnn!!
    xxxx

  • 21 Maart 2009 - 11:35

    Janka:

    Sorry een beetje laat maar ja het leven hier gaat ook door en had even geen internet i.v.m. ander onderdak.
    Je moet vaker een nachtbus regelen zodat je langer kan blijven want zo'n leven mag toch wel heeeeeel lang duren dikke tuut van uit het hoge noorden

  • 21 Maart 2009 - 18:35

    Oma Jenny:

    hallo renee hartelijkbedanktvoor de fotomet de koala. wat gewelgig dat je dit hebt mogen beleven. Heel die nreis is toch zo fantastisch. Dat je dit toch allemaal hebt mogen doen, deelsn met het geldn van opa. Ik kijk iedere dag naar dewerekldkaart en probeer te zsnappen waar je bent. Je gaat 3 dagen varen. gefeliciteeerd met je duikdiploma. Veel plezier en pasn opn voor dronken schotten. dikke kus oma

  • 21 Maart 2009 - 18:35

    Oma Jenny:

    hallo renee hartelijkbedanktvoor de fotomet de koala. wat gewelgig dat je dit hebt mogen beleven. Heel die nreis is toch zo fantastisch. Dat je dit toch allemaal hebt mogen doen, deelsn met het geldn van opa. Ik kijk iedere dag naar dewerekldkaart en probeer te zsnappen waar je bent. Je gaat 3 dagen varen. gefeliciteeerd met je duikdiploma. Veel plezier en pasn opn voor dronken schotten. dikke kus oma

  • 21 Maart 2009 - 20:40

    Opa:

    Ik heb weer genoten van je reisverhaal. Je zal Scotten nu wel op een afstand houden. Maar je ziet dat e op een grote reis alles kan beleven. (Ik heb op Google gekeken en het is prachtig die natuur daar.
    Groetjes, oma en opa

  • 21 Maart 2009 - 20:59

    Oma En Opa:

    Reneétje,

    Nog bedankt voor je mooie kaart met de koalabeer

  • 26 Maart 2009 - 17:13

    Gerda En Jan:

    Misschien denk je dat we je uit het oog verloren zijn; nee dus. Als er even tijd is lezen we even "bij" en staan stom verbaasd wat een mens toch allemaal mee kan maken. Mogen wij aannemen dat het de laatste keer is geweest dat je met pa en ma naar Schotland bent geweest nu je weet hoe die mannen te keer kunnen gaan? Het gaat je goed, blijf genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 72791

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: