Koh Tao - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Renee

21 Januari 2015 | Thailand, Ban Mae Hat

Hallo allemaal,

Hier een blog vanuit het zonnige paradijsje Koh Tao!

Oke, vorige week moest ik dus nog m'n visum ophalen bij de ambassade van Myanmar, dat ging gelukkig een stuk sneller want het was dit keer binnen een uurtje geregeld. Toen had ik afgesproken met een Schot, David, die ik had leren kennen en hij kwam me ophalen van de ambassade en zijn toen Bangkok door gelopen. We hebben een boot gepakt die ons binnen een half uur in de buurt van Koh San road bracht, daar zijn we gezellig op een terrasje gaan zitten en hebben vreselijk moeten lachen en onze ogen uitgekeken naar al dat volk wat daar voorbij komt lopen! Heerlijk! Na heel wat biertjes verder en David had nog twee schorpioenen op een stokje opgevroten, hebben we de tuk tuk weer naar huis genomen, overigens mijn eerste tuk tuk ervaring en ik kan je vertellen je kan maar beter je ogen dicht doen! Haha.

De volgende dag moest ik uitchecken uit mijn hostel en had savonds om 18.00 de nachtbus en boot naar het eiland Koh Tao. Tegen de tijd dat onze backpacks de bus in werden geladen was het alweer 19.00 uur en ik stond inmiddels alweer gezellig te kletsen met een zuid-Koreaan die de oren van m'n kop lulde, grappig ventje. Maar ik dacht van ja ik moet zorgen dat ik niet naast die Koreaan kom te zitten want dan houd ie de komende 12 uur z'n mond niet! Toen nog staan kletsen met een gast uit Engeland, Chris en toen hij de bus instapte vond ik t wel een prima plan om naast hem te gaan zitten dan zat ik iig naast een fatsoenlijk persoon! Haha. Nu was het wel zo dat ik dus naast een prettig persoon zat alleen was onze plek niet zo fantastisch. We zaten beneden in de bus, vlak bij de WC die ik kan je vertellen alles behalve fris rook!! Verder deed boven in de bus de airco het wel maar beneden niet helaas en ook de ventilatie systemen deden vrij weinig tot niets! Great! Nu kon bij iedereen wel z'n stoel chill naar achteren in slaap positie maar de stoel van mij stond weer voor een paal waardoor ie welgeteld 5cm naar achteren kon! Haha. Ondertussen nog 5x gestopt oa om mensen op te halen, de koplampen van de bus te repareren, wel zo handig als het donker is buiten, om de gelukbrengende uitgedroogde bloemen kransen te vervangen voor verse bloemen en om 00.00 uur de enige stop voor eten en plassen. Dus dat was een feest die tocht! Gelukkig was Chris een aardige vent, hij bood me nog wat valium aan (wat je hier gewoon kunt kopen) voor een fijne nachtrust maar die heb ik maar afgeslagen. Meneer lag zelf de laatste 4 uur te snurken haha. Toen om 04.00 uur aangekomen bij de haven maar moesten ook daar weer 2 uur wachten op de boot. Om 06.45 vertrok de boot en aangezien ik maar zo'n 2 uur slaap totaal had gehad ben ik direct in slaap getieft wat maar goed is ook want ik ben niet zo'n held op boten qua steady maag (zie ook blog Australië byron bay). Om 09.30 uur kwamen we dan eindelijk aan op Koh Tao! Heerlijk!

Ik had een hostel vooraf geboekt maar er zijn hier 2 main dorpjes, het dorpje bij de pieren en Sairee main village. Ik zat in t dorpje bij de pieren wat prima was tussen de cafeetjes en winkeltjes, massage salons en restaurantjes. Maar Sairee village is het allemaal wel te doen qua stappen enzo dus dan kan je met taxi's of scooters op en neer rijden, de meeste mensen huren hier een scooter is handig maar ik heb daar niet veel ervaring mee, scooter rijden, dus is maar beter van niet.

Ik ingecheckt in hostel, prima hostel alleen geen gemeenschappelijke ruimte dat is jammer want daar leer je vaak de mensen kennen. Maar aan de overkant is de Reef Bar waar iedereen dan vaak zit dus prima! Daar heb ik die middag een Nederlandse gast leren, Daniël, woont hier al een aantal maanden op het eiland, biertje mee gedronken en daarna zijn we op z'n scooter naar Sairee beach gereden waar we een vriend van hem uit Engeland ontmoette en nog een vriendin uit de Filipijnen, hebben gezellig op het strand gehangen en buckets met sangsom/coke gedronken, de lokale rum. Heerlijk relaxt in zitzakken gehangen gelachen gekletst, muziekje op de achtergrond, mensen die wens ballonnen omhoog lieten gaan, de ene vuurshow na de ander werd gegeven, palmbomen die verlicht waren, echt 1 groot feest!! Welcome to Paradise!

De volgende dag had ik een snorkel Tour gepland staan, dus ik vroeg op om op tijd bij de boot te zijn. Daar vertrokken we naar 4 verschillende baaien rondom het eiland om te snorkelen, moet zeggen heb betere plekken gezien tijdens t snorkelen maar niets is lekkerder om met een kleine kater en je duffe hoofd de zee in te plonzen. Nog wat leuke mensen ontmoet aan boord, altijd gezellig! We hebben nog gezwommen bij een stuk waar haaien zouden moeten zitten maar heb geen haai gezien. Aan het eind vd trip voeren we nog door naar het eilandje Koh Nang Yuan (geloof me, het is het waard om t even te googlen!!) waar we 2,5 uur de tijd hadden om rond te lopen en te zwemmen. Ik heb toch wel wat mooie strandjes gezien in m'n leven maar deze behoord toch wel bij mijn top 3! WoW!! Ik heb daar echt even heerlijk in m'n eentje genoten van het prachtige uitzicht, het heldere water en ff niks aan mn kop! Zo fijn!! Toen rond 16.30 weer terug gevaren naar Koh Tao en ff lekker gedoucht aangezien m'n haar net touw was zo droog en hard hahahah, lekker hoor al dat zeewater en zand

  • 21 Januari 2015 - 08:38

    Mam:

    He mop, Volgens mij mis ik nog een stuk. Het laatste woord is zand. Dikke kus mam.

  • 21 Januari 2015 - 10:26

    Aartje:

    Hoi Renee , we lezen dat het weer goed met je gaat gelukkig.
    We volgen je verhalen en kijken naar je foto s.
    Ziet er allemaal ook goed uit. Op z n mooi strandje zou ik het ook wel uithouden.
    Heel veel plezier dikke knuffel van ons.

  • 24 Januari 2015 - 10:45

    Jassie En Siempie:

    He topper van ons!
    Wat een heerlijkheid zeg! Geniet er lekker van! zoals je weet zijn we ook aan het kijken om naar Thailand te gaan in de zomer of misschien toch beter als het winter is in NL! Las dat je naar indonesie gaat he? wat een leven! geniet van alles! dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Mae Hat

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 72804

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: