Here I go again! - Reisverslag uit Terheijden, Nederland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Here I go again! - Reisverslag uit Terheijden, Nederland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Here I go again!

Door: Runnee

Blijf op de hoogte en volg Renee

07 November 2014 | Nederland, Terheijden

Hallo lieve trouwe volgers,

Het is alweer even geleden sinds ik actief was op mijn waarbenjij.nu blog, maar jullie kunnen weer gaan juichen want ik vertrek 11 Januari 2015 voor zo'n 4,5e maand naar Zuid-Oost Azie om nog een keer lekker in mn remie te gaan backpacken! :D

Zo'n jaar geleden was ik nog druk bezig met de voorbereidingen voor mijn scriptie en als men vroeg "wat ga je na je studie doen" dan zei ik "Ik moet eerst dat diploma nog maar zien te halen, daarna zie ik wel weer!" Tot ik dus daadwerkelijk afgelopen Juni met dat HBO papiertje in mijn handen op een podium stond en er een leraar wat aardige woorden over mij sprak waarvan ik de helft niet eens mee heb gekregen omdat ik dacht "kut... hier sta ik dan met dat papiertje in mijn handen, ik heb mijn dipolma gewoon in 1x gehaald, wat nu!?"...

Nu ben ik happy single, maar heb al wel sinds 2007 een knipperlicht relatie met ene Maurits.. ook na mijn stage in Ierland had ik het geluk dat ik met blijde armen werd ontvangen in de armen van Maurits, Hennes & Maurits ;) Ik mocht weer aan de slag als weekendhulp, dit keer in het dames filliaal, en kon dus na het behalen van mijn diploma volop aan de bak om vervolgens te gaan verzinnen wat ik nou met mijn leven zou willen gaan doen. Er waren een aantal opties, een baan zoeken in NL in mijn vakgebied, emigreren naar een willekeurig land en daar gaan werken of toch nog even gaan sparen en vervolgens te vertrekken naar de andere kant van de wereld omdat ik dat toch eigenlijk wel het liefste doe... de keuze was wat dat betreft dan ook makkelijk en heb er dus voor gekozen om nog een keer lekker alleen te gaan backpacken, want ja... waarom ook niet toch! Je bent jong en je wilt wat, dus dan doe ik dat.

Ik heb een retour ticket Bangkok geboekt, heen op 11 Januari en terug op 26 Mei, verder moet ik nog een hostel boeken voor in Bangkok voor een paar nachtjes en wat er verder op mijn pad komt of mijn plannen zijn dat zie ik daar allemaal wel. Ik heb wel een globaal idee van hoe mijn trip eruit komt te zien maar of dat allemaal loopt zoals ik wil zal ik daar wel zien. Vrijheid blijheid!

Nog een aantal veelgestelde vragen die ik zal beantwoorden:

"Ga je helemaal alleen?"
Ja, maar er is een verschil tussen alleen gaan en alleen zijn ;)

"Vind je dat niet eng?"
Nee anders zou ik niet alleen gaan

"Waar betaal je dat allemaal van"
Hard werken van te voren, sparen en newsflash, Azie is niet zo duur als Europa, plus het slapen op kamers met 10 anderen in hostels is niet zo duur als hotels waar de meeste mensen verblijven tijdens vakanties.

"wat vinden je ouders ervan?"
Mijn ouders vinden het fantastisch, ze kennen mij onderhand wel en waren dan ook niet verbaasd van dit besluit.

"Renee beloof je mij dat je niet alleen in de bossen zult gaan lopen?!" Haha deze vraag kwam van mijn lieve collega Sheila, en nee Sheila ik zal niet alleen in de bossen of wouden gaan lopen! ;)

"Ga jij gewoon lekker 5 maanden op vakantie!?"
Ik zou backpacken nou niet echt bepaald vakantie noemen, tuurlijk ik ga naar prachtige plaatsen met parel witte stranden, bijzondere culturen opsnuiven, nieuwe mensen ontmoeten en geweldige ervaringen op doen maar ik geloof niet dat bedbugs (bed mijten), primitief leven, met minimale bagage om de paar dagen met het openbaar vervoer verplaatsen door landen en in dorms slapen met 6 of 8 of 10 anderen nou echt tot de term vakantie toe behoord haha, daar zit nog wel een verschil in ;)

Ik heb er in ieder geval al super veel zin in, kan niet wachten (nog 65 nachtjes slapen!) en ik zal jullie dus allemaal weer op de hoogte houden met mijn blog!

Liefs Runnee

• 07 November 2014 - 12:11

Ruth:

Je zussen vinden het ook fantastisch en zijn ook niet verbaasd ;D
    Geniet er van en wij genieten weer van al je bijzondere verhalen!
    xx

• 07 November 2014 - 12:12

Shaaa:

Lieve schat!
    Yea! Trots op je!
    Nu al benieuwd naar je foto's en verhalen.
    Goede nieuws... You Will be back on june 8th... Jipppieeeeee

• 07 November 2014 - 12:49

Maarten:

5 maanden? Lekker rustig.

• 07 November 2014 - 15:01

Jan:

Leuk en warm soms met z,n 10en op een kamer.

• 07 November 2014 - 16:20

Aartje:

Ik wou dat ik met je mee kon , dat wordt vast weer een geweldige reis .
    We zullen je op de voet volgen .

• 07 November 2014 - 16:32

Illse:

Fantastisch! Ik ben stinkend jaloers! Zou het liefst met je meegaan!
    Geniet ervan en we lezen je rugzak met verhalen wel!

• 07 November 2014 - 16:44

Conny:

Super Renee, we gaan je weer volgen onze Avonturierster!!
    See you eerst nog effekes @work.

• 07 November 2014 - 20:01

Frans En Tante C:

Hartstikke leuk Renée, we volgen je graag en zijn benieuwd naar je belevenissen.
    Dikke kus!

• 09 November 2014 - 07:17

Hetty:

Lieve Renee, wat zullen we je vreselijk missen maar we zijn weer super trots op je.
    Wil je wel iedereen de groete doen daar van mij...
    Xxx

• 10 November 2014 - 08:22

Mam:

Ja mop, aftellen en dan gaan we mee naar schiphol om je uit te zwaaien. Ik ben vreselijk trots op je en geniet van je verhalen. Dikke kus. mam.

• 09 Januari 2015 - 09:49

Mam:

Nog 2 nachtjes!!!!

• 10 Januari 2015 - 10:24

Debby Edwards:

Dear Runnee
    Almost departure day!!!
    I expect you are very exited about going and all the wonderful new experiences you will have
    Knowing you I'm sure you will not be travelling alone for long as your warm personality attracts others to you and that will be part of the fun in meeting new people and making new friends
    I look forwards to hearing about your travels and wish you a fantastic trip
    Be safe but have fun
    Love Debby xxx