The Simple Life - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu The Simple Life - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

The Simple Life

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

12 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo lieve mensen,

Hier een verslagje tussendoor, de eerste van het nieuwe jaar.


Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad en dat je allemaal ook een hele fijne jaarwisseling hebben gehad.

Ik heb het hier met vrienden gevierd en in het hostel. We hadden kerst avond bij James thuis een grote BBQ (ja ja boffen wij even dat het zomer is hier!) 1e kerst moest ik gewoon werken en 's avonds hebben we in het hostel met iedereen gegeten, iedereen had een gerecht gemaakt en dat hebben we allemaal gedeelt. Ze hadden allemaal echt goed hun best gedaan! Ik had nog een pub quiz met ze gedaan waarmee ze een voucher konden winnen voor een tour om dolfijnen te spotten dus dat was een groot success. We hadden allemaal lekker gegeten en gedronken dus 2e kerst ben ik mn bed niet uitgekomen, heerlijk!

Ook met alle staff van de twee hostels hebben we een staff party gehad op Matakana Island. Een eiland naast the Mount. Matt and Sarah, de bazen, hebben een eigen boot dus die hebben ons allemaal opgepikt van de hostels en naar het eiland gebracht. Daar hadden ze een heel kamp opgezet met BBQ en water sports equipment. Zo hebben we ook op een band achter de boot aan geraced door het water, zo gelachen! Ze hadden een Stand Up Paddle board en er was een vriend met een Jetski. Lekker gegeten en gedronken, gezwommen en gelachen!

Zo hebben we ook een kerst kado gekregen van ze, voor iedereen hadden ze iets speciaals uitgezocht. Een tijd terug hadden we een staff party bij Matt en Sarah thuis, uiteraard was ik als een van de laatste blijven plakken (ook handig als je om de hoek woont) en heb ik met ze een heeeeerlijk glaasje goede whisky gedronken bij de buiten haard. Sarah wilde als kerst kado een bepaalde fles drank voor mij kopen (snap ik!) en ze had mij die avond een hele lekkere soort likeur achtige tequila laten proeven, dus die wilde ze mij geven. Toen zei Matt "No, no, Renee needs the good stuff!" haha dus zo kwamen ze aanzetten met een dure fles Schotse Whisky, heeeeerlijk! En nee hij is nog niet op hoor ;) Daar doen we zunig mee!

Met oudjaar zijn we ook weer in het hostel gebleven tot 11 uur. Om half 10 hadden we al vuurwerk hier dus dat konden we mooi zien vanaf het balkon. Toen na 11 zijn we naar buiten gegaan, we zitten qua locatie perfect met het hostel precies tussen alle barretjes en cafes dus we hebben tot in de vroege uurtjes staan dansen op straat met iedereen, een DJ draaide gezellige plaatjes en om 12 uur was het weer vuurwerk. Op 1 January ben ik met James een nieuw jaars duik gaan doen, heerlijk! In 1 klap was die kater voor even verdwenen! haha.

Verder is het lekker druk op het werk. Het is hier hoog zomer dus ook alle kiwi's komen naar Tauranga toe om hun zomer vakantie te vieren. De zomers hier zijn heerlijk. Het is zo'n max 27 graden ongeveer en omdat we aan de kust wonen staat er altijd wel wat wind. De zon is wel mega fel hier dus factor 50 is een must!

Ik heb deze blog the simple life genoemd omdat het leven hier ook zo lekker simple is. Je leeft hier echt per week, je krijgt je salaris per week, betaald je rekeningen per week, mn rooster heb ik misschien max voor een week of 2 van te voren en als je na het werk zin hebt om iets te doen dan bel je iemand op, ga je naar het strand of ergens een biertje drinken in de zon. Op een vrije dag als ik zin heb kan ik gratis met alle boottochten mee hier in de buurt. Wij verkopen die tours aan gasten hier in het hostel en in return mogen wij als staff gratis mee! Dus als ik een dag vrij heb en ik heb zin om met dolfijnen te zwemmen dan kan dat, en gratis! :D Bof ik even, dolfijntjes spotten in de achter tuin! (Met een beetje geluk kun je hier ook Orca's en Walvissen spotten, de laatste tijd zitten er veel Orca's in the Bay en ook echt op 10 meter afstand van de kust! Helaas heb ik ze zelf nog niet gespot!)

Ik heb dus ook geen agenda nodig hier want ik hoef mijn weken niet vol te plannen, ik kan je vertellen dat is heerlijk! Niets staat vast, alles kan en alles is lekker spontaan, ik hou ervan! Geeft een hoop rust! Dat ik naast het strand woon helpt ook erg mee, ik heb ook vaak meer een vakantie gevoel dan wat anders!

Ik heb geloof ik al wel vaker verteld dat ze hier in Nieuw Zeeland met alles wel zeker 10 jaar achter lopen. Zo is enkel glas hier nog de normaalste zaak van de wereld (dubbel glas in de winter zou fijn zijn ivm ijspegels op je neus) en het woord mode kennen ze hier al helemaal niet! Ik zie op Facebook filmpjes van bijvoorbeeld LindaTV met "wat zie je er leuk uit" mensen aanspreken op straat dat ze er leuk uit zien. Hier hebben ze helemaal geen mode programma's. Geen make-overs, geen stylisten, niks! Heerlijk! Geen mens die zich hier druk maakt over hoe die er uit ziet!

James heeft inmiddels ook z'n werk visum gekregen (hij is Dive instructor) en die van Jack is aangevraagd (heavy diesel mechanic). Steeds meer mensen om mij heen blijven langer en gaan voor een werk visum, hardstikke leuk natuurlijk!

Volgende maand komt mijn verjaardag er alweer aan, dan word ik 29 jaar oud! Ga al richting de 30! haha. We vieren dat altijd in het hostel hier op de 14e, valentijnsdag. We eten dan met z'n allen samen en om 12 uur 's nachts ben ik dan jarig, altijd 1 groot feest! Heb er al zin in hoor! Een aantal vaste gasten van het hostel zijn een tijdje gaan reizen door het land, maar er komen er een aantal eind van deze maand terug en er zijn er zelfs die hun best gaan doen om special voor mijn verjaardag terug te komen! Hoe leuk is dat!

Verder tracteer ik mijzelf zo 1x in de maand op een massage van de Thai! Er is geen plek waar ik mij zo kan ontspannen als bij dat vrouwtje op de tafel. Ik vraag altijd om het zelfde vrouwtje, ze pakt me goed aan! Hangt boven me, knokkels in mn onderrug en knieen in de achterkant van mn boven benen, echt het ellebogen werk! Heerlijk, heb ik af en toe echt nodig! Als ik daar al binnen kom ruik ik al die heerlijke olieen en waan ik mezelf weer even in Azie!

Verder hebben we af en toe een tropisch stormpje, al een tijd geen aardbevingen gevoeld maar over het algemeen schijnt de zon lekker! Weet elke keer weer te verbranden helaas maar dat zal een eeuwige strijd blijven haha.

In de zomer maanden hebben we elke vrijdag een Gourmet Night Market in the Mount. Een soort food truck festivalletje met live muziek en lekker eten. Vaak gaan we daar opvrijdag heen en ze verkopen er ook hollandse friet met mayo en kroketten! HEAVEN! haha. Dus ik was er gisteren avond, zegt het vrouwtje "Hey Renee, a Kroket for you I guess!?" hahaha. YES! En de man van de Dutch shop, ging er van de week kaas halen, zei "Wow it's weird seeing you not wearing all black" Het was was-dag en ik had een rood jurkje aan, valt mensen meteen opdat ik geen zwart draag! haha.

Dus the Simple Life bevalt me wel!

Veel mensen die mij een gelukkig nieuw jaar wensten vroegen ook meteen wanneer ik weer terug naar Nederland kom. Helaas is een ticket niet bepaald goedkoop dus kan niks beloven. Het zou hardstikke leuk zijn om iedereen weer een keer te zien na zo'n 2 jaar maar ik heb helaas geen geldboom in de tuin of een rijke vent (ben nog steeds op zoek haha) dus ik zal jullie op de hoogte houden mocht er een vakantie in zitten.

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs!






  • 12 Januari 2018 - 22:26

    Annemiek:

    Ik ben jaloers Renée.. als ik wel een geldboompje had, stond ik volgende week bij je op de stoep. Ik had het eigenlijk gegokt op de oudejaarsloterij en de postcodeloterij.. maar helaas..

  • 13 Januari 2018 - 00:52

    Gerda:

    Lieve Renee, altijd fijn om iets van je te horen, vooral omdat we in hetzelfde land wonen. Ook aan zee maar op het andere eiland waar het ook heerlijk zomer is. Blijf genieten en blijf schrijven!

  • 13 Januari 2018 - 06:21

    Ruth:

    Je leeft mijn motto: I create a life I don’t need a vacation from.
    Heerlijk en altijd genieten van je verhalen en foto’s. Als je zus gelukkig dagelijks op de app. Ik stel voor dat iedereen die wilt voor je verjaardag een bijdrage levert zodat je dit jaar toch op vakantie kan komen

  • 13 Januari 2018 - 10:03

    Vader:

    Hi Renee, ik beloof nog niks, maar zal in April eens kijken wat Van Oord voor bonus schuift.

  • 13 Januari 2018 - 11:33

    Mam:

    He mop, Heerlijk leven! Zal erg blij zijn als we je een poosje hier thuis hebben. Na 2 jaar wordt het tijd om je vrienden en familie weer eens te zien. Dikke kus mam.

  • 13 Januari 2018 - 11:53

    Marjolein:

    Wat een heerlijke verhalen, heerlijk om elke keer mee te mogen genieten. Ik zeg bewaar ze, bewek het later nog eens, foto,s erbij en je hebt een boek dat heel veel mensen willen lezen!

  • 13 Januari 2018 - 12:43

    Tante C:

    Hoi Renée bedankt voor weer een opgewekt verhaal. Echt genieten iedere keer. Eind januari gaat n collega van me, Julian, met vrouw en zoontje Natan voor drie maanden naar NZ. Hij komt je opzoeken! Kan helaas niets meegeven, ze hebben veel te veel bagage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Azië & Nieuw Zeeland

Op een enkeltje naar de andere kant van de wereld.

Recente Reisverslagen:

13 September 2020

New Zealand and Covid-19

22 Juli 2018

2 Years abroad

12 Januari 2018

The Simple Life

03 December 2017

Vader & Moeke in NZ

20 September 2017

Update
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 72735

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: