Update - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Update

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 September 2017 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo allemaal!

Time flies when you're having fun right!?! Ik zag net dat mijn laatste verslag alweer van January was! Oeps! Ik heb jullie dus een beetje verwaarloosd. De meeste zijn gelukkig wel via andere kanalen op de hoogte van mijn leven hier maar ik zal jullie hierbij weer even op de hoogte brengen van mijn leven in Nieuw Zeeland.

Sinds January is er een hoop gebeurd. Ik heb mijn verjaardag gevierd wat een fantastisch feest was. We vierden valentijn's dag hier in het hostel en om middennacht was het dus mijn 28e verjaardag! Ze hadden een schwartswalder kirschen taart voor mij gebakken en ik kreeg balonnen en kado'tjes en er werd voor me gezongen, erg leuk allemaal! Natuurlijk ook een lekker wijntje gedronken he, dat hoort erbij! haha.

We hebben het kiwi fruit seizoen gehad in Maart/April/Mei/Juni, helaas hadden we een slechte lente waardoor er niet gek veel te plukken viel maar de backpackers hier at Harbourside hebben hun centen ermee kunnen verdienen waarmee ze door konden reizen door het land. We hebben elke periode weer een groep longtermers die dus voor een aantal maanden in het hostel blijven. Dit geeft een hele leuke sfeer in het hostel. Het word dan echt een hostel familie. Ondanks dat er elke keer mensen vertrekken komen er altijd weer nieuwe mensen bij, dus het varrieerd lekker.

De zomer en nazomer was heerlijk, ik heb in total 285 dagen in het hostel gewoond. Ik ben er 24 September voor het eerst gearriveerd en begin Augustus heb ik samen met Erwin en Jack een appartementje gevonden in the Mount (Mount Maungnui) dat ligt zo'n 7km van mijn werk vandaan. Ik werk dus in Tauranga en Mount Maunganui hoort ook bij Tauranga, is het strand gedeelte. Ik mag dus zeker niet klagen want we wonen nu op 2 min lopen van alle restaurantjes en barretjes af en als je 2 minuten de andere kant op loopt sta je op het strand! Het is een heerlijk huisje en ook zeker fijn om niet meer te wonen op je werk.

Ik heb ook een auto aangeschaft, een groene Honda CR-V genaamd "Paddy" (omdat ie groen is haha) en die rijd als een tierelier. Heel blij mee.

Ik ben een aantal keer een weekendje naa rAuckland geweest, daar hebben ze een belgisch bier café waar ze bitterballen en jupiler bier verkopen, heeeerlijk! Ook hebben ze er een H&M waar ik fijn kan shoppen dus eens in de zoveel tijd ga ik die kant op. Ik ben er afgelopen weekend ook geweest om naar een rugby wedstrijd van de All Blacks te kijken, ze speelden tegen Zuid Afrika en hebben met 57-0 gewonnen! Wat een sfeer! Super!

Ik heb een aantal weken terug ook te horen gekregen dat mijn werk visum aanvraag goedgekeurd was! :D YEAH! Dit betekend dat ik nu een werk visum heb voor 3 jaar en nog tot begin Augustus 2020 mag blijven! De meest gestelde vraag die ik dan meteen krijg is "blijf je dan ook echt zo lang in Nieuw Zeeland?" nou dat weet natuurlijk geen mens, zolang ik het leuk heb en naar mijn zin heb blijf ik hier lekker, als ik het beu ben kan ik zo weer verkassen. Niemand weet wat morgen bregen zal :)

Ik zit hier goed op mijn plek, heb een leuke baan, een fijn huisje, inmiddels ook een vrienden kring opgebouwd, ben lekker met mijn engels bezig, omringd met verschillende nationaliteiten, verschillende culturen en woon in een prachtig land. Ik heb geen agenda, leef met de week (je krijgt hier ook per week je loon uitbetaald) en het klimaat kan ik ook zeer waarderen, de zomers niet te vertieft heet en de winters niet zo extreem koud, we hebben hier ook geen sneeuw waar ik woon) dus ik kan mijzelf hier nog wel even vermaken!

Over iets meer dan 4 weken komen mijn ouders deze kant op en kan ik 3 weken met ze spenderen! Ze blijven 3 dagen in the Mount en dan gaan we 2.5e week met een huur auto door het land corssen! Zo leuk om ze te kunnen laten zien waar ik woon en werk, de mensen en het land! Erg veel zin in!!! Tegen die tijd heb ik pa al iets van 15 maanden niet gezien en mams 14 maanden. Nu maar hopen dat ze me nog zullen herkennen haha. Ik ben een tattoo en een neuspiercing rijker en het is niet te betalen om mijn haar hier te verven dus ik ben ook weer terug naar mijn natuurlijke haar kleur wat toch een tikkeltje donkerder is! Gelukkig ruik ik nog naar het zelfde luchtje dus ik gok dat ze hun dochter wel zulllen herkennen ;)

Nou lieve mensen ik zal proberen wat meer te schrijven, maar het is toch anders als je ergens woont en werkt in plaats van je door een land reist.

De groetjes!



  • 20 September 2017 - 08:54

    Mam:

    Lieve schat, mijn koffer ligt open en elke keer gooi ik er wat in. Kan niet wachten! Eerst je vader ophalen in Singapore! Ik herken je uit duizenden hoor mop. liefs mam.

  • 20 September 2017 - 09:36

    Ruth:

    Je hebt het heerlijk voor elkaar Life is good :D
    Toch fijn dat er in deze tijd zoveel bijzondere wegen zijn voor ons om contact te hebben en Elin ook weet wie haar tante Renée is!

    dikke kus

  • 20 September 2017 - 10:25

    Albert:

    Hi Renee,

    Tot over een week of 4. Kunnen we bij kletsen zonder electronica.

    Kus,

    Vader

  • 20 September 2017 - 12:36

    Aartje:

    Fijn om weer wat van je te lezen hoewel ik je ook op face steeds tegen kom .
    Gelukkig heb je het onwijs naar je zin , het is op je gezicht [ foto,s ] af te lezen.
    We wensen je heel veel plezier en ook als je ouders er zijn. Ben nu al benieuwd naar de foto,s.
    Veel liefs en groetjes van Eric en Aartje.

  • 20 September 2017 - 19:09

    Gerda:

    Heerlijk om te lezen terwijl ik in Europa ben.... Nog leuker om je ouders bij ons thuis in NZ te zien over een tijdje! Wat gaan ze genieten!

  • 20 September 2017 - 19:51

    Fred En Alma:

    Ha Renee, leuk weer van je te horen! En fijn dat je het zo naar zin hebt! En; na Zeeland is Nieuw Zeeland idd het mooiste eiland ter wereld!! Liefs Fred en Alma

  • 20 September 2017 - 20:25

    Tante C:

    Hoi Renée,
    Ik volg je (bijna dagelijks) op Instagram dus weet hoe goed je het naar je zin hebt. Je moeder heeft tante Joke en mij (in het restaurant van Ikea of all places) laten zien waar jullie allemaal heen gaan! Te gek! Heel veel plezier en geniet er alle drie van, x

  • 23 September 2017 - 10:21

    Nico En Corry:

    Hallo Renee, eindelijk weer eens gelezen in je verslag. Toevallig hebben we dan niet veel gemist vanaf januari. We begrijpen dat je het erg naar je zin hebt daar ver weg. Lekker wonen, werken en een heerlijk leven hebben. We kunnen ons voorstellen dat je er geniet.
    Toevallig gisteren met je moeder gemaild. Die kijkt er heel erg naar uit om te komen en je weer te zien.
    Fantastisch dat jullie samen een reis naar het zuiden gaan maken en natuurlijk ook met je vader er bij. Wat zullen jullie genieten.
    Met ons gaat het goed. Wij genieten op onze manier, dicht bij huis, op een camping van de vakantie.
    Leuk dat we even mee konden lezen in jouw leven van nu. Geniet van een fijne vakantie met je ouders en van het goede leven dat je daar hebt. Veel gezondheid toegewenst.
    Lieve groetjes van ons. Nico en Corry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Azië & Nieuw Zeeland

Op een enkeltje naar de andere kant van de wereld.

Recente Reisverslagen:

13 September 2020

New Zealand and Covid-19

22 Juli 2018

2 Years abroad

12 Januari 2018

The Simple Life

03 December 2017

Vader & Moeke in NZ

20 September 2017

Update
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 72731

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: