The beginning; BKK - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Renee Weijde - WaarBenJij.nu The beginning; BKK - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

The beginning; BKK

Blijf op de hoogte en volg Renee

14 Januari 2015 | Thailand, Sukhumvit

Hallo lieve allemaal,

Aller eerst bedankt voor alle lieve berichtjes die ik ontvangen heb, voel me zeer geliefd!

Dan hier een update van mijn vertrek tot nu. Zondag ochtend om half 7 werden mam en ik door Yara en Ward opgehaald en zijn we met zn vieren naar Schiphol gereden (wat een toppers zijn het toch he!). Daar nog ff wat gedronken en toen tas inchecken, maar 16kg, niet slecht al zeg ik het zelf. Afscheid nemen en gaan! Eindelijk was het zover, mn trip kon beginnen!

Toen ik bij mijn gate aan het wachten was, verscheen er al snel op het scherm dat we wat vertraging zouden hebben. Ik zou eigenlijk rond 12.00 uur aankomen op Parijs maar we hadden totaal zo'n drie kwartier tot uur veryraging opgelopen en moest op Parijs alsnog door de douane dus ik kneep m wel even want mn volgende vliegtuig ging alweer om 14.00 uur! Ik had m net gehaald en kon gelijk in de rij gaan staan om te boarden. Prima vliegtuig zat alleen naast een naar oud zweet ruikende wanna be franse gangster met zn neppe Armani trainings pak, maar goed ik had het erger kunnen treffen. 12 uur vliegen, 3 films en wat plastic vliegtuig voer verder waren we dan eindelijk gearrieerd in Bangkok! (BKK) door de douane ging soepeltjes en ook had ik mn tas al vrij snel. Hoppaa in de taxi en opzoek naar mn hostel! Het verkeer in BKK is vrij apart voor ons westerlingen. Vrij normaal om op een 3 baans weg met zn vijven naast elkaar te gaan rijden op de snelwegen en gedurende een taxi ritje 3x bijna frontaal aangereden worden door een bus is hier ook niets nieuws. Na wat filles dan toch bij mn hostel aangekomen. Moest alleen wel wachten met inchecken maar ik was gesloopt! Prima hostel, no shoe policy, heerlijke ruime bedden met dik matras en wifi is perfect! Wat wil een mens nog meer. Smiddags geslapen tot 18.00 waardoor ik snachts wakker lag tot 02.30 en de volgende ochtend pas weer om 11.30 uur mn ogen open deed. Aardige mensen op de kamer, 2 Denen, Brit, Duitser en Australier. Dinsdag was ik dus te laat met t aanvragen van mn Visum voor Myanmar want dat moet sochtends gebeuren dus ben die middag naar Wat Poh gegaan, een gebiedje met veel tempels en buddha's, er mooi! Ook heb ik daar mn aller eerste thaise masage gehad. Een lief klein vrouwtje van een jaar of 65 kwam me halen en nam me mee naar een bed waar ik eerst een of ander katoenen knie broekje aan moest doen. Kleren mocht ik verder aanhouden en toen werd ik even stevig beet gepakt! Haha ik heb in bepaalde houdingen gelegen waarover ik zo mn bedenkingen heb. En het moment dat ze aan mn voet trok en twee benen aan de binnenkant van mn dij duwde dacht ik "massages horen toch ontspannend te zijn?" Haha. Er zaten nogal wat knopen in mn nek die ze er hardhandig uitgeknepen heeft dus een uur later was ik weer zo soepel als nooit te voren! Haha, en weer een ervaring rijker!

Vandaag kon ik dan eindelijk richting de Embassy van Myanmar om dasr mn visum aan te vragen aangezien je in Myanmar geen toeristen visum on arrival krijgt, je moet er van te voren 1 hebben. Dus ik met de skytrain naar het zuiden van BKK opzoek naar die straat waar dan dat kantoor zou moeten zitten. Toen ik de juiste straat in liep zag ik een gigantische rij waar ik fijn achteraan mocht aansluiten. Ik had netjes 2 pasfoto's bij me en een copietje van mn paspoort en t paspoort zelf natuurlijk. Je aanvraag formulier kon je bij een of ander shady grijs busje kopen voor een paar centen die je vervolgens in de rij in kon vullen. Vreemde vragen stonden erbij zoals wat mn haar kleur en kleur ogen waren en wat voor kleur huid ik had!? Haha maar goed, toen je eenmaal aan de beurt was na een uur maakte die man een nietje aan je papieren en kreeg je een nummertje en mocht je weer dikke tijd gaan zitten wachten. Ik had inmiddels al gezellig staan praten met een Brit en Cannadees maar tijdens het gesprek werd ik helemaal niet goed, de ruimte was klein en vol met mensen, geen airco en ondanks dat ik voldoende water op had gingen mn oren suizen en begon ik slecht te zien en werd misselijk als een malle, dus ik zei tegen die gasten "ik word niet goed!" Dus hij gaf me zijn water en ben naar buiten gelopen voor frisse lucht en na een tijdje ging het weer! Toen ik terug liep hadden de een krukje voor me geregeld! Haha super schattig. Uiteindelijk na lange tijd kon ik naar een ander loket om daar te betalen, een dag later kan ik het komen halen in de middag, dus ben benieuwd!

Toen met de skytrain terug en kwam langs een shopping mall, daar even binnen geweest en toen nog even een kijkje genomen bij Khao San Road, een bekende of beruchte backpackers straat. Niet echt mijn ding! Vol met zatte thaise vrouwen en dikke blanke mannen van tussen de 40 en 60 jaar oud en alleen maar mensen die je van alles aan willen smeren terwijl dat verder in BKK eigenlijk helemaal niet t geval is, wat heerlijk is want kan je gewoon over staat lopen zonder dat je op de meter "no thanks" hoeft te zeggen. Dus daar een biertje gedronken op een terrasje en mn ogen uitgekeken naar al die debiele mensen!

Vervolgens heb ik een nachtbus geboekt voor vrijdag avond 18.00 om richting het mooie duikers eilandje Koh Tao te rijden, een ritje van slechts 12 uur en dan nog met de boot. Maar zo'n nachtbus scheelt me wel weer een overnachting in een hostel dus dat is weer fijn! Hostel heb ik ook alweer geboekt dus ik blijf daar 4 nachten, lekker chillen op strandjes, beetje duiken en snorkellen, the usual!

  • 14 Januari 2015 - 11:23

    Minou:

    Whaaa als ik dit lees wil ik ook weer weg!!! Have fun!

  • 14 Januari 2015 - 11:46

    Ruth:

    even aclimatiseren en dan lekker naar je tropische eiland. Ik heb het op google opgezocht en het lijkt mij waanzinnig! Geniet er van en maak maar veel foto's! Ik hoop dat je een walvishaai tegenkomt met het duiken/snorkelen. dikke kus Ruth

  • 14 Januari 2015 - 12:38

    Mam:

    He mop, klinkt allemaal weer heerlijk. Op het flauwvallen na dan. Veel water blijven drinken. Ben blij dat ik niet in die bus hoef. ha ha. Dat eiland ziet er geweldig uit!!Dikke kus mam.

  • 14 Januari 2015 - 16:40

    Shaak:

    Hahaaha je afsluiter; the usual! WHAAT schaam jezelf! Maar ik zie alles voor me dus je snapt dat ik aardig wat heb zitten lachen om je verhaal! Goed bezig meis, ENJOY!! (ps; dat je maar EVEN bij een shopping mall binnen bent geweest hebben we het nog over)

  • 14 Januari 2015 - 17:02

    Renee Van Der Weijde:

    Hahahah sjaak ik had nig meer geschreven maar dat heeft ie niet opgeslagen! Er kwam nog een mooi stuk kver mn korte nacht vanwrge mn Deense kamer genoot die kotsend boven de plee hing om 02.30 uur terwijl de badkamer naast mijn bed is en ik het door mijn oordoppen heen hoorde!

  • 14 Januari 2015 - 20:51

    Truus En Edward:

    Ha Renee,
    spannend verhaal. Een visum heb je dus niet zomaar. Misschien werd je nog onwel van de zweetstank van de Fransman... Misschien een vertraagd effect door het tijdverschil. Zou je ons ook zo'n Thaise massage aanraden? Overleven wij dat ook?
    Hoe steek je daar een drukke straat over?

    Renee, geniet mateloos! We volgen jouw berichten.
    Liefs, Truus en Edward,

  • 17 Januari 2015 - 10:08

    Gerda Pentinga:

    Hoi Renee,
    Ga weer van je verslagen genieten, heerlijk. Bruce en ik zijn net weer terug naar Wellington en op de 25e weer naar Kiribati voor 5 maanden, dan zijn je verhalen extra fijn. Ik wens je een fantastische reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhumvit

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 72728

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: